habha (Haber Havuzu) “BİZİ TAKİP EDİN, SESİNİZ OLALIM”

İbrahim Ortaş

İbrahim Ortaş

1985 yılında Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi’nden mezun oldu. 1990-1994 yılları arasında İngiltere’de Reading Üniversitesinde doktorasını tamamladı. 2002 yılından bu yana Çukurova Üniversitesi’nde profesör olarak araştırma ve eğitim faaliyetlerini sürdürmektedir. Hindistan Bioetik ve Çevre Araştırmaları Topluluğu üyesidir.

Çalışma alanları bitki besleme, biyolojik verimlilik, toprak biyoteknolojisi, toprak kalitesi, toprak-bitki atmosfer ilişkileri, tarım-toprak tarihi. Son yılarda iklim değişimlerine neden olan atmosferdeki karbondioksitin bitki ve mikoriza mantarları üzerinden toprağa bağlanması konularında temel ve uygulamalı araştırmalar yürütmektedir. Ayrıca uzun erimli çakılı tarla denemeleri yürütmektedir.

Yazarın Yazıları:

© İbrahim Ortaş

Kartalkaya Yangını Faciası Ardında Kalan Yetki Tartışması, Sorgulamalar ve Toplumsal Vicdan Eksikliği

Kartalkaya Kayak Merkezi’nde Grand Kartal Otel’de meydana gelen yangında Yaşamını yitiren 78 kişinin can verdiği facia, ahşap otelin halen tüten dumanları ve külleri arasında çıkarılan cansız bedenler ve yaşam hikayeleri sadece yürek yakmakla kalmıyor,

© İbrahim Ortaş

El Elin Eşeğini Türkü Çağırarak Arar

Yeni bir yıla, 2025’in ilk gününe nihayet girdik ve ilk 3 günü yaşadıktan sonra o gün de sona erdi. Evet, 2000, 2024 veya 2025 fark etmiyor. 21 yüz yılın ilk çeyreği tam bir teknolojik gelişmeydi.

© İbrahim Ortaş

Eğitimde Eleştirel Düşünce ve Bilinç Gelişiminin Önemi ve Geleceğimiz

Bilindiği üzere, eğitim sistemimiz çoğunlukla ezbere bilgi yüklemesi eksenli ve teste dayalı sınavlar yapılarak eğitim tamamlanmış olarak biliniyor veya algılanıyor. Ne yazık ki nitelikli insan yetiştirmek ve eğitimin yansımasını öğrencide yorum yapma ve eleştirel düşünce becerilerini geliştirmeyi hedefleyen bir ölçme değerlendirme sistemi geliştiremedik.