Milletvekili Çalışkan, Okullarda Temizlik Sorununu Sordu

Milletvekili Çalışkan, Okullarda Temizlik Sorununu Sordu

Milletvekili Çalışkan, Okullarda Temizlik Sorununu Sordu

 Çalışkan: Eğitimde Kalite Mi, Tasarruf Mu Daha Önemli?

 Çalışkan: Okulların Temizlik İhtiyacı Velilere Mi Yükleniyor?

 Çalışkan: Eğitimde Tasarruf Tedbirleri, Fayda Mı Zarar Mı?

 Çalışkan: Tasarruf Tedbirleri Eğitimi Vuruyor!

 Çalışkan: Okullar Tasarruf Politikalarının Bedelini Ödüyor!

 Çalışkan: Tasarruf Tedbirleri Eğitimi Tehlikeye Atıyor!

 

Saadet Partisi Hatay Milletvekili Doç. Dr. Necmettin Çalışkan, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’e "Tasarruf tedbirlerinin eğitime olumsuz etkileri" başlığı altında bir soru önergesi sundu. Çalışkan, son dönemdeki bazı uygulamaların eğitimin sağlıklı yürütülmesine engel teşkil ettiğine dair iddiaları gündeme getirdi.

 

30 Öğrenci Altındaki Sınıflar Kapatılıyor Mu?

 

Çalışkan, 30 öğrenciden az mevcudu olan sınıfların kapatılması yönünde baskılar olduğu yönünde iddialara dikkat çekerek, bu durumun öğrencilerin motivasyon kaybına neden olabileceğini vurguladı. Aynı zamanda, öğretmen ve diğer eğitim personelinin kadro sorunları yaşayacağı endişesini dile getirdi.

 

Temizlik Personeli Eksikliği Eğitim Sürecini Etkiliyor

 

Bir diğer önemli iddia ise okul binalarında tek temizlik görevlisi çalıştırılmasına dair zorlamalar. Çalışkan, bu uygulamanın okullardaki hijyen koşullarını olumsuz etkileyeceğini belirtti. Ayrıca, Toplum Yararına Program (TYP) kapsamında çalışan temizlik personelinin sayısındaki azalmaya dikkat çekti.

 

Saadet Partisi Hatay Milletvekili Doç. Dr. Necmettin Çalışkan, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’e eğitimin sağlıklı yürütülmesini engellediği iddia edilen tasarruf tedbirleri hakkında yönelttiği kritik sorular şöyle:

 

1. Sınıfların Kapatılmasına Yönelik Talimat Var mı?

 

Çalışkan, 30 öğrenciden az mevcutlu sınıfların kapatılması yönünde Bakanlık tarafından herhangi bir yazılı veya sözlü talimat verilmiş olup olmadığını sordu. Bu tür bir uygulamanın kırsal bölgelerde, özellikle köy okullarını olumsuz etkileyebileceği düşünülüyor.

 

2. Norm Fazlası Öğretmenlerle İlgili Tedbir Alındı mı?

 

Sınıfların kapatılması halinde norm fazlası olacak öğretmenlerin durumu da gündemde. Çalışkan, bu öğretmenlerin nasıl değerlendirileceğine dair idari bir plan olup olmadığını sordu.

 

3. Okullarda Temizlik Personeli Yeterli mi?

 

Tüm okullarda yeterli sayıda temizlik görevlisi bulunup bulunmadığı da soru önergesinde yer aldı. Temizlik personelindeki eksikliğin, okulların hijyen koşullarını olumsuz etkileyeceği belirtiliyor.

 

4. TYP Personeli Neden Görevlendirilmiyor?

 

Çalışkan, önceki yıllarda Toplum Yararına Program (TYP) kapsamında haftada beş gün çalışan temizlik personelinin, tasarruf tedbirleri nedeniyle bu yıl görevlendirilmediğini ifade etti. Bunun yerine İşgücü Uyum Programı (İUP) kapsamında çalıştırılacak personelin aynı şekilde beş gün çalışıp çalışmayacağı soruldu.

 

5. Temizlik İhtiyacının Velilere Yüklenmesi Planlanıyor mu?

 

Okullarda temizlik ihtiyacının velilerin inisiyatifine bırakılmasına yönelik bir uygulamanın olup olmadığı da bir diğer soru oldu. Velilere yüklenmesi muhtemel sorumluluklar, eğitim sürecini aksatabilecek unsurlar arasında değerlendiriliyor.

 

6. Kadrolu Temizlik Personeli Sayısı Kaç?

 

Çalışkan, Türkiye genelindeki okul binalarında görev yapan kadrolu temizlik personeli sayısının açıklanması istedi. Okullardaki temizlik hizmetlerinin sürdürülebilirliği açısından bu sayının kritik öneme sahip olduğunu ifade etti.

 

7. Okulların Temizlik Malzemeleri Nasıl Karşılanıyor?

 

Çalışkan, son olarak okulların temizlik ürünleri ihtiyacının hangi yollarla karşılandığını sordu. Bu konuda velilere veya okullara ek yük getirilip getirilmediği merak konusu.

Önceki Haber Başkan Yusuf Kanlı’dan kış öncesi önemli uyarı!
Sonraki Haber MHP’de ilk uygulama Adana’da başlatıldı!
Benzer Haberler